پاسخ به تمام ابهامات پروژه خط ۲ سازمان حمل و نقل ریلی کرج در هفته نامه پدیده شرق

۰۵- padide shargh- 1

صحبت های رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج در صد و چهل پنجمین جلسه شورا

مترو اولویت اصلی ماست و انتظار داریم مورد حمایت شورای شهر قرار گیرد.‌ ‌‌
‌‌‌‌ ‌‌
🔸رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اتمام پروژه مترو شعار اصلی شورای پنجم بوده و باید برای انجام و به سرانجام رساندن این پروژه تلاش کنیم و مورد حمایت شورای شهر قرار گیرد. ‌‌

احد رسولی در جریان لایحه بهره مندی از تسهیلات اوراق مشارکت و تمدید میزان هفت هزار میلیارد ریال آن توسط شهرداری که در صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی شورا مطرح شد اظهار داشت: اگر پروژه بزرگراه شمالی که یک پروژه ملی است و خیلی به شهر کرج ارتباطی ندارد در اولویت شورا و شهرداری قرار دارد پس باید قطار شهری که برای مردم شهر کرج می باشد نیز مورد حمایت اعضا جهت تکمیل و راه اندازی آن قرار گیرد.‌‌ ‌‌‌
وی افزود: زمانی که استارت یک پروژه می خورد باید تا به سرانجام رسیدن حمایتش کنیم. پروژه قطار شهری در شروع دوره پنجم یکی از دغدغه های اصلی اعضا بود که  با پس از هشت ماه پیگیری در نظام فنی اجرایی به تصویب رسید و ادامه اجرای آن شروع شد تا بتوانیم یک پروژه بزرگ که مورد نیاز شهروندان است را به شهر تحویل دهیم. ‌‌
ولی با انتقاد از اینکه چرا برخی از اعضای شورا با اجرای پروژه قطار شهری مخالف هستند ادامه داد: یک عضو شورا باید تصمیمات بزرگ بگیرد تا بتوان شاهد اتفاقات خوبی بود.

در جلسه یکصد و چهل و پنجم شورای اسلامی شهر کرج در مورد مترو مطرح گردید

گزارش آخرین وضعیت پروژه و برنامه های آتی منتهی به فروردین ۹۸

۱

آخرین مطالعات بررسی امکان اتصال مستقیم خط ۲ سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج به تهران۱۳۹۸/۰۳/۰۱

گزارش ۲به۶ مورخ۹۸۰۳۰۱

جلسه هماهنگی مشاورین حمل و نقل ریلی سازمان پیرامون بازنگری در مطالعات خطوط ریلی و قطار شهری کرج در محل دفتر رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج

در جلسه هماهنگی مشاورین حمل و نقل ریلی مطرح گردید: لزوم بهینه‌سازی خطوط ریلی و قطار شهری کرج

صبح پنجشنبه به دعوت علی اصغر صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، نشست مشترکی با حضور شرکت‌های مهندسین مشاور همکار سازمان پیرامون بازنگری در مطالعات خطوط ریلی و قطار شهری کرج در محل دفتر رئیس سازمان برگزار گردید.

در این جلسه، صلواتی با اعلام این مطلب که مطالعات خطوط ۶ گانه قطار شهری براساس اطلاعات کامل جمعیتی نبوده است گفت: از ابتدای استقرار شورای پنجم و حضور مدیریت جدید در سازمان، توجه ویژه‌ای به مجامع حمل و نقل شهر و ارائه اطلاعات صحیح به مشاورین خطوط ریلی شد و در این راستا مطالعاتی تحت عنوان ” اتصال خط ۲ کرج به ۶ تهران”، ” بازنگری در کل خطوط ۶ گانه ” و ” مهندسی ارزش در اجرای خط ۲″ کلید خورد که به نتایج قابل توجهی نیز رسیده است.

وی افزود: براساس این اطلاعات، بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاه‌ها توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند و می‌توان مسیرهای بهینه‌تری برای کرج درنظر گرفته شود که بیشترین جابه‌جایی مسافر را تا حدود ۳۰ هزار مسافر در ساعت داشته باشد.

در ادامه این جلسه  مدیران پروژه‌های مطالعاتی، گزارش عملکرد خود را ارائه و هم‌اندیشی لازم صورت گرفت.

لازم به ذکر است، در این جلسه مدیران شرکت‌های پردیسان سازه، مشاور کارفرمای خط ۲، رهپویان و سازیان، مشاور خط ۵، رهیافت مشاور بازنگری خطوط حضور داشتند.

 

         

پیام در گذشت همکار عزیزمان احمدسبزی فرمانده پایگاه بسیج الغدیر و مسئول حفاظت فیزیکی سازمان حمل نقل ریلی شهرداری کرج

اِنّا للّه وَ اِنّا اِلَيْهِ راجِعوُن

با نهايت تأسف و تأثر درگذشت ناگهاني همكار عزيزمان آقای احمد سبزی  فرمانده پایگاه بسیج الغدیر و مسئول حفاظت فیزیکی سازمان حمل نقل ریلی شهرداری کرج را به كليه همكاران  و همشهريان گرامي به ويژه خانواده محترم آن مرحوم تسليت عرض مي نمائيم.

هرچند كه تاب فراق و هجران سخت و دشوار است، ليكن تقدير الهي را جز صبر و بردباري چاره اي نيست.

از خدواند بزرگ براي آن سفر كرده غفران واسعه الهي و براي كليه بازماندگان محترم صبري جميل و اجري جزيل را مسئلت مي داريم.

روحش شاد یادش گرامی

در ادامه گزارش تصویری از تشییع آن مرحوم و مراسم ختم در مسجد امام جعفرصاادق (ع) و حسینیه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی موانع و مشکلات پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

جلسه ای در سازمان بورس تهران جهت بررسی موانع و مشکلات پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه برگزار گردید.

این جلسه با حضور دکتر محمدی رئیس سازمان بورس تهران به همراه معاونین ، دکتر کلیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، دکتر کمالی زاده شهردار کلانشهر کرج ، خلیلی اردکانی عضو شورای اسلامی شهر کرج و مهندس صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج همراه بود.

در این جلسه پیرامون موانع پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه بحث و تبادل نظرهای خوبی در بین حاضرین صورت گرفت تا بتوان با همکاری و هماهنگی های لازم موانع و مشکلات را برطرف نمود و اوراق  مشارکت منتشره در بازارهای اولیه به منظور پیشرفت پروژه بزرگ قطار شهری کرج  سریعتر به مجوز فروش را در بازارهای ثانویه را اخذ کرده و اعتبار مورد نظر جذب پروژه گردد  تا این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد.

 

    

پیشرفت پروژه قطار شهری کرج چقدر بوده است؟

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

علی اصغر صلواتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به عملکرد شوراهای قبلی در تکمیل پروژه قطار شهری به عنوان مهمترین پروژه کلانشهر کرج،اظهار کرد: تا قبل از روی کارآمدن شورای پنجم، پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۱.۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

وی با اشاره به مهمترین فاز این پروژه توضیح داد: فاز یک پروژه قطار شهری کرج به طول ۱۵ کیلومتر، ۱۴ ایستگاه دارد که از میدان دانشگاه خوارزمی آغاز و تا میدان شهید سلطانی ادامه دارد.

وی ابراز کرد: از آغاز شورای پنجم تا کنون، حدود ۱۹۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده که ۹۳ میلیارد تومان آن به پیمانکارپرداخت شده است.

این مسئول با ابراز رضایت از سرعت تکمیل متروی کرج خاطر نشان کرد: اگر طی بیش از یک دهه گذشته پروژه قطار شهری با سرعت یک سال و نیم اخیر تکمیل می‌شد، سالها از افتتاح این پروژه گذشته بود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای بخشی از این پروژه گفت: برای راه اندازی یک سوم این پروژه (مابین ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی)، به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

صلواتی اضافه کرد: پیش بینی این است طی و سال آینده این اعتبار از طریق اوراق مشارکت، تهاتر و اعتبارات دولتی و منابع شهرداری تامین شود.

وی توضیح داد: اگر روند تکمیل قطار شهری با همین سرعت پیش برود، تا پایان شورای پنجم ایستگاههای ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی با دو رام قطار به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از اولویت اول تا پایان ۹۹ دور از ذهن نیست

در کارگروه فنی و اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج مطرح شد

پنجاهمین کارگروه فنی اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، با حضور دکتر رسولی، عضو شورای شهر، مهندس علی اصغر صلواتی، ریاست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، مهندس محسنی، مدیر پروژه در شرکت مشاور (پردیسان سازه)، مهندس رستمی، مدیر پروژه در شرکت پیمانکار طرح و ساخت ( سابیر ) و سایر اعضای کارگروه، در محل کارگاه مرکزی پروژه برگزار شد.

در این جلسه با توجه به گزارش و توضیحات ارایه شده توسط پیمانکار و مشاور کارفرما در خصوص دستور کارهای اعلامی، تبادل نظر لازم صورت پذیرفت و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه به اطلاع اعضای کارگروه رسید.

صلواتی، رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، اظهار داشت : پیگیری های متعددی به منظور تحقق انتشار اوراق مشارکت ۲۵۰ میلیاردی توسط مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی و شخص شهردار در بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است. امید می رود با تزریق این مبلغ، به پیشرفت قابل قبولی برسیم تا بتوانیم به بهره برداری نزدیکتر شویم.

دکتر رسولی عضو ناظر شورای شهر در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج افزود : ضروری است برگزاری کارگروه های تامین منابع مالی پروژه در دستور کار ارکان شهری قرار بگیرد تا فرایند اجرایی پروژه دچار توقف نشود.