بازدید دکتر زارع رئیس شورای اسلامی شهرکرج به همراه مهندس اسکندری مديركل دفترفني استانداري البرز از روند اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج:
صبح امروز دکتر زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج به همراه مهندس اسکندری مديركل دفترفني استانداري البرز و مهندس خدیر دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک استان از پروژه خط ۲ این سازمان بازدید کردند.

در ابتدای این جلسه مهندس صلواتی سرپرست سازمان توضیحاتی از روند اجرایی پروژه ارائه نمود و ابراز امیداری کرد که با همکاری استانداری و شورای اسلامی شهرکرج به لطف پروردگار روند اجرا سریعتر پیش خواهد رفت تا از یک ایستگاه بطور نمادین در ایام پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی صورت پذیرد و در ادامه طبق سناریو های پیش رو به اهداف بهره برداری برسند.

در ادامه مهندس زارع از انتظارات شورا برای هرچه سریعتر پیش رفتن پروژه مترو صحبت هایی بیان داشتند و از روند اجرا ابراز رضایت داشتند.

در پایان مسئولین و مشاوران سازمان به همراه پیمانکار پروژه از تونل ها و ایستگاه های خط۲ بازدید کردند.

 

 

امضاء قرارداد طرح توسعه قطار شهری در ۹ کلانشهر برای خرید ۲۰۰۰دستگاه واگن در اختیار شهرداری ها

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه‎‎های نفت و کشور، سازمان برنامه و بودجه ، شهرداری‎های کلانشهرهای کشور  و مدیران عامل قطار شهری های کشور برگزار شد، قرارداد توسعه حمل‎ونقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر امضاشد تا این طرح وارد فاز اجرایی شود . 

دراین مراسم ، همچنین قراردادهای مربوط به اجرای این طرح در هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم نیز به امضای طرفین هر یک از توافق‌ها رسید .

با اجرای کامل طرح توسعه حمل‎ونقل مسافر با قطار شهری در این ۹ کلانشهر، تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی تهران و هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی هشت کلانشهر دیگر کشور اضافه خواهد شد .

بر اساس این قرارداد وزارت نفت دو میلیارد و ششصد میلیون دلار برای خرید ۲۰۰۰دستگاه واگن در اختیار شهرداری ها قرار خواهدداد .

از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار سهم تهران و یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار سهم ۸ کلانشهر دیگر خواهد بود . 

این طرح با هدف بهبود و ارتقای حمل‎ونقل مسافر درون‎شهری، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‎ونقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی‎های محیطی اجرا می شود . 

براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور وزارت نفت مکلف است به ازاء صرفه جویی در مصرف سوخت به واسطه استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی سالانه مبلغی را به شهرداری ها کمک کند . 

بر اساس برآوردها به ازای هر مسافر روزانه حدود ۶ دهم لیتر سوخت صرفه‌جویی می شود و وزارت نفت مکلف است درآمد حاصله از محل این صرفه جویی را برای تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله خرید هزار دستگاه واگن مترو ،خرید اتوبوس و نوسازی تاکسی های درون شهری دراختیار شهرداری ها قرار دهد .

وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران گفت : علائم قیمتی حامل های انرژی در ایران علائم درستی نیست اما نباید از مردم طلبکار باشیم و باید خودمان تصمیم گیری کنیم با کارهای غیرقیمتی ، مصرف را مدیریت کنیم .
 

بیژن زنگنه گفت : در کار بهینه‌سازی به معنای عام کارهای زیادی در دست اجرا و بزرگترین کار جایگزین کردن گاز طبیعی با سوخت مایع است. سال ۹۲، ۲۷ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها توزیع شد که معادل ۱۸ میلیارد دلار بود و اگر ادامه پیدا می‌کرد کشور قابل اداره نبود و همه کشور پر از مازت می‌شد که محیط زیست تحمل آن را نداشت اما اکنون میزان مصرف مازت ناچیز شده فقط در زمستان به‌دلیل افزایش مصرف خانگی گاز میزان مصرف مازت هم افزایش می‌یابد .

وی با تاکید بر اینکه باید آیین‌نامه مصرف بهینه در خانه‌ها رعایت شود ، یادآور شد :در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت‌شهری و ۸۰ جمعیت روستایی گاز دارند که این میزان ۹۰ درصد کل را شامل می‌شود و تا دو سال آینده به ۹۵ درصد می‌رسد اما همچنان آلایندگی و اسراف زیاد است و شدت مصرف انرژی وحشتناک است.
و

زیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر علائم قیمتی غلط است و واقعی نیست تصریح کرد: گاز مایع را ما ۱۰ دلار می‌دهیم در حالیکه قیمت بین‌المللی آن ۵۵۰ دلار است بنابر این واقعا علائم غلط است.

وی افزود : این وظیفه ماست که استانداردها و ساخت‌وسازها درست شود و آیین‌نامه مبحث ۱۹ درست عمل شود تا مصرف کم شود. باید همه با هم کمک کنیم و از استانداران و شهرداران بخواهیم کمک کنند مصرف خانگی گاز همان‌گونه که درباره برق اتفاق افتاد کم شود .

وزیر نفت ادامه داد : امسال تابستان مصرف نیروگاه‌ها ۲۹۰ میلیون متر مکعب معادل ۲ میلیون بشکه نفت خام بود در حالیکه راندمان نیروگاه‌ها ۳۲ درصد بود و این به محیط زیست آسیب زده و ثروت کشور را هدر می‌دهد.

وی افزود : ما دعوا می‌کنیم که راندمان بالا برود اما وقتی قیمت سوخت صفر است و آن را هم نمی‌دهند اتفاقی نمی‌افتد. باید کار غیر قیمتی هم انجام شود تا بهینه‌سازی صورت گیرد.

زنگنه با تاکید بر اینکه باید در مجلس دنبال کنیم که ماده ۱۲ اجرایی شود، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که ماده ۱۲ که اکنون محتضر است مرحوم نشود. توسعه مترو ، کار و تولید امید در این شرایط که در مقابل فشار خارجی هستیم مهم هستند .

وی تاکید کرد : در این شرایط باید سعی کنیم تامین فاینانس خارجی به تاخیر نیفتد تا مردم آثار کار را ببینند و فاصله قطارها کم شود و بار ترافیکی از روی زمین به زیر زمین منتقل شود .
زنگنه ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون ۱۳ هزار روستا را گازرسانی کردیم بدون اینکه یک ریال از دولت دریافت کنیم و تمام هزینه های این گازرسانی از محل صرفه جویی سوخت مایع بوده است و بالغ بر ۹۰ درصد پیمانکاران فعال در حوزه گازرسانی شهری و روستایی ، ایرانی بودند.

وزیر نفت درباره وضعیت گازوئیل مصرفی کشور هم گفت : وضعیت گازوئیل مصرفی کشور به ویژه در محدوده شهرها از کیفیت بالایی برخوردار است. این در حالی است که ممکن است کیفیت بنزین موجود در یورو۴ نباشد اما باید توجه داشت که علت یورو۴ نبودن این بنزین رقم اکتان پائین تر است . در حالی که اکتان باعث ایجاد آلایندگی نمی شود و باید تأکید کرد که میزان آلاینده های موجود در بنزین در حد استاندارد و حتی بالاتر از استاندارد تعیین شده است .

رئیس شورای شهر تهران هم در این مراسم گفت : ما در تهران ۱۲ خط مترو به طول ۴۲۵ کیلومتر داریم که چهار خط متصل به شهرهای اقماری است و مجموعا تا دو سال آینده طول خطوط مترو از ۱۰ هزار کیلومتر عبور کرده و ۱۵ میلیون سفر خواهیم داشت .
 

محسن هاشمی گفت : این پروژه علاوه بر اینکه بومی است ایجاد اشتغال صرفه‌‌جویی در مصرف سوخت و وقت مردم را نیز در پی خواهد داشت و ترافیک را نیز کم می‌‌‌کند بنابراین دست‌‌اندارکاران امر باید کمک کنند که در اختیار مردم قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط شش و هفت تهران به دلیل نبود تجهیزات امکان استفاده نیست، عنوان کرد: لازم است وزارت نفت کمک کند تا با سرعت بیشتر به اتمام برسد. براساس تفاهم نامه اولیه مترو هزار واگن وارد کرده و تعداد سفرها اکنون به یک میلیارد در سال رسیده است و اگر ۹.۸ سنت زودتر تخصیص یابد تسریع خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در زمانی که در کشور تصمیمات عقلانی گرفته نمی‌‌شود، آقای زنگنه عقلانی‌‌‌‌ترین تصمیم را گرفته و این قرارداد را امضا می‌‌‌کند که امیدواریم بتوانیم آن را به اجرا برسانیم تا باعث حمایت جدی از حمل و نقل ریلی شود .

 

 

 

 

 

 

برگزاري چهاردهمين جلسه كارگروه قراردادي و تأمين مالي پروژه خط٢ مترو در دفتر معاونت مالي اقتصادي شهرداري كرج

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

چهاردهمین جلسه کار گروه قراردادی و تامین مالی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج در محل دفتر معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرج با حضورمعاونین و مدیران کل شهرداری و سایر اعضای کار گروه و هم چنین ۲ تن از اعضای شورای اسلامی شهر، آقایان خلیلی اردکانی و احد رسولی برگزار گردید.

 

در این جلسه نمایندگان بانک رفاه به منظور یکی از گزینه پذیرش عاملیت فاینانس پروژه حاضر و به ارائه توضیحات در خصوص نحوه همکاری و اخذ مجوزها و موافقت های لازم پرداختند. در این خصوص ف مهندس سلطانی مقدم معاون مالی و اقتصادی شهرداری دستور برسی شرایط سایر بانک هابه منظور پذیرش عاملیت فاینانس را صادر نمود تا سریعترین و با صرفه ترین گزینه انتخاب گردد.

 

در ادامه در خصوص نحوه واگذاری املاک مورد تهاتر با پیمانکار مترو ، گزارشات لازم ارائه گردید . همچنین گزارش معاونت معماری و شهر سازی شهرداری در خصوص لوایح مجتمع ایستگاهی به عنوان یکی از منابع تامین مالی پروژه ارائه و پیشنهادات حاضرین مورد بحث و برسی قرار گرفت.

 

در این جلسه ، احد رسولی طی سخنانی درخواست تسریع در فرایند پرداخت صورت وضعیتهای مالی پیمانکار را نمود و بر تزریق نقدینگی بموقع به منظور پرداخت معوقات دستمزد کارکنان و کارگران پروژه تاکید کرد.

 

در پایان جلسه ، علی اصغر صلواتی با ارائه گزارش از روند رو به جلو ی عملیات اجرایی، خواستار تسریع در سیکل پرداخت های مورد نیاز پروژه از منابع شهرداری و کمک های دولت شد.

 

  

برگزاری سی ونهمین جلسه کار گروه اجرایی و فنی پروژه خط ۲ مترو با حضور دکتر رسولی و دکترخلیلی اردکانی ناظرین شورای اسلامی شهر کرج

   به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، به منظور رفع موانع اجرایی و راه اندازی پروژه خط ۲ سی و نهمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی که در تاریخ ۹۷/۷/۲۴ راس ساعت ۸/۳۰  در محل کارگاه امام حسین برگزار گردید‎.
در این جلسه دکتر رسولی و دکتر خلیلی اردکانی دو عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج در سازمان و  مهندس صلواتی سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و جمعی از معاونین و مدیران پروژه خط ۲ حضور داشتند.

دستور جلسه:

  1. ارائه نقشه های نهایی تاسیساتی ناویژه (برق- مکانیک) ایستگاهF به همراه تاییدیه مشاور کارفرما .
  2. نهایی سازی و ارائه درصد پیشرفت طراحی تجهیزات E&M پروژه با هماهنگی پیمانکار و مشاورکارفرما به همراه دریافت تاییدیه کارفرما.
  3. ارائه گزارش از وضعیت شروع برنامه های مربوط به عملیات اجرایی پست برق فشار قوی بوستان جهان و کابل کشی ۶۳ کیلو ولت مطابق با برنامه زمانبندی تفصیلی نهایی شده و همچنین گزارش از آخرین اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص.
  4. ارائه گزارش در خصوص راهکارهای نحوه ورود ناوگان به خط ۲  و بررسی راهکارهای محتمل جهت نگهداری از دو رام قطار.

مصوبات این جلسه :

  1. ارائه پیش بینی زمانبندی و ریز صورت کارکرد دو ماهه با توجه به برنامه کلی هزینه کرد ارائه شده در جلسه.
  2. ارائه گزارش پیگیری در خصوص نشست آب ضلع شمالی ایستگاه H و همچنین بحث حق عدم کشت موسسه دامپروری. 
  3. ارائه گزارش از وضعیت حیطه های پر خطر

در پایان جلسه دکتر رسولی و دکتر خلیلی اردکانی به همراه مهندس صلواتی از انبار تجهیزات خریداری شده جهت بهره برداری پروژه بازدید کردند.

 

مراسم معارفه فرمانده پایگاه بسیج الغدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

 

مراسم معارفه فرمانده پایگاه بسیج الغدیر سازمان حمل و نقل ریلی در دفتر مهندس صلواتی سرپرست سازمان با حضور سردار خان بابایی رئیس بسیج کارمندان استان البرز و سرهنگ قربانی فرمانده حوزه ۸ بسیج سید الشهدا شهرداری کرج و جمعی از مسئولین سازمان برگزار گردید.

 

در این مراسم طی حکمی احمد سبزی به عنوان فرمانده پایگاه بسیج الغدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج معرفی گردید.

 

 

 

 

 

 

سی و هفتمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج با حضور دکتر رسولی عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج و مدیران ارشد پروژه برگزار شد

به گرارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

سی و هفتمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج با حضور دکتر رسولی عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج و مهندس صلواتی سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد به منظور رفع موانع اجرایی و راه اندازی در محل کار گاه مرکزی پروژه برگزار گردید.

کار های صورت گرفته در این جلسه به شرح ذیل بود:

 

  • ارائه گزارش آخرین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص تجدید نظر و نهایی سازي نقشه هاي تاسیساتی ناویژه (‌برق – مکانیک) ایستگاه F. 
  • ارائه گزارش درخصوص برنامه زمانی تکمیل طراحی ساختمان مرکز کنترل فرمان ( با تعیین وضعیت مشاور طراح ساختمان مذکور) و برنامه اجرایی تکمیل کارهاي ساختمانی باقیمانده (با تعین تکلیف پیمانکار و دستگاه نظارت ساختمانی مذکور) و همچنین اعلام زمان درخصوص زمان جابجایی ساختمان اداري کارفرما به ساختمان مرکز فرمان. 
  • ارائه گزارش درصد پیشرفت تدقیق شده طراحی تجهیزات پروژه با جزئیات کامل. 
  • ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص سناریوي راه اندازي مابین ایستگاه های Q و F با ایستگاه میانی K (‌بدون سیگنالینگ و تعویض سوزن در ایستگاه های انتهایی F و Q) و تعیین محل ورود دو رام قطار برای سناریوی مذکور (در موقعیت مذکور کمترین هزینه مالی براي سناریو مدنظر باشد) اقدام نماید. 
  • ارائه برنامه زمانبندي اصلاح و تدقیق شده تهیه اسناد مطالعات بسته هاي تجهیزاتی مطابق با نقطه نظرات مشاور کارفرما.

در پایان جلسه مهندس صلواتی ضمن تشکر از حضور مستمر دکتر رسولی و مهندس خلیلی در جلسات فنی و اجرایی این جلسات را توانمند و باعث پیشبرد اهداف پروژه دانست و از کلیه اعضا پروژه خواست تا تمام توان خود را گذاشته تا اهداف و زمان بندی های پیش بینی شده پروژه سریع تر پیش برود تا مردم شریف از این پروژه بزرگ بهره مند گردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

بازدید مدیریت و مسئولین اعتبارات شعب بانک رفاه کارگران استان البرز از پروژه خط ۲ سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

مدیریت و مسئولین اعتبارات شعب بانک رفاه کارگران استان البرز برای پذیرش عاملیت فاینانس پروژه خط ۲ قطار شهری کرج از تونل و ایستگاه های این پروژه بازدید کردند.

در این بازدید آقای قباد پور مدیریت شعب بانک رفاه کارگران و روُسای همراه اعتبار سنجی های مورد نیاز را در نظر گرفته تا بتوان از توان بانک رفاه در جهت فاینانس لازم استفاده کنندو مسیر را در جهت پیشرفت پروژه قطار شهری کرج فراهم کنند.

 

 

 

 

 

 

برگزاری نشست جلسه مشترک کمیته های برنامه ریزی، منابع انسانی و حقوقی اتحادیه شرکت های قطار شهری های کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:
نشست جلسه مشترک کمیته های برنامه ریزی، منابع انسانی و حقوقی اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور در محل سالن جلسات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج برگزار گردید.

این نشست با حضور مهندس احمد زاده مدیرعامل اتحادیه قطار شهری های کشور و مهندس صلواتی سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی و اعضای کمیته های جلسه همراه بود.

در ابتدا این جلسه مهندس صلواتی ضمن خیر مقدم به اعضا گزارشی از پروژه خط ۲ سازمان حمل و نقل ریلی به حضار ارئه دادند.

در ادامه مهندس احمد زاده نیز تشکیل این کمیته ها و کارگروه های تخصصی را در رشد و تعالی صنعت حمل ونقل ریلی کشور بسیار فرصت ارزشمند شمردند.

در پایان نیز اعضا به بحث و تبادل نظر در مورد کمیته های فوق پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان حمل و نقل ریلی و دو عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج

مدیران شهری و اعضای شورای شهر کرج با رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد دیدار و پیرامون موضوع قطارشهری گفتگو کردند.

در ابتدای نشست، مهندس خلیلی و رسولی اعضای شورای شهر کرج هدف از سفر خود به مشهد را آگاهی از رویه پیشرفت پروژه قطارشهری و بهره‌گیری از تجربیات این شهر اعلام کردند و با اشاره به بازدید از ایستگاه های مختلف و عملیات احداث مترو، سازمان قطارشهری و مدیریت شهری مشهد را بسیار توانمند خواندند.

محمدرضا حیدری در ادامه نشست با بیان اینکه پرهیز از مجادلات سیاسی، توجه به انسجام شورا و تعامل با دستگاه ها و مجموعه های دخیل در شهر یکی از راهبردهای محوری شورای پنجم شهر مشهد بوده است، اظهارکرد: اگر فضای حاکم بر شهر طبق روال پیش از دوران انتخابات پیش برود، شهر ضرر خواهد کرد و در دسترسی به اهداف با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به نقش برجسته شهردار در گسترش تعاملات، گفت: شورای شهر هم با تمام وجود در جهتگیری های خود از شهرداری حمایت کرده است.

حیدری در ادامه به پروژه قطارشهری مشهد پرداخت و تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی و شرایط نامناسب اقتصادی، عملیات عمرانی قطارشهری پیوسته در حال پیشرفت است؛ خط ۲ قطارشهری در شرایطی به بهره‌برداری رسیده که فاقد سیستم سیگنالینگ بوده و هزینه هنگفتی تجهیز آن به مدیریت شهری جدید مشهد تحمیل کرد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه به همت شورای شهر و شهرداری شاهد اتصال خط ۱ و ۲ قطارشهری بودیم، گفت: تیم توانمندی در سازمان قطارشهری مشهد به کار گرفته شده و خوشبختانه با اخذ مجوز انتشار و فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که اواخر سال گذشته با تلاشهای شهردار محترم محقق شد، اقدام تاثیرگذاری در زمینه پیشرفت این پروژه محسوب می‌شود.

حیدری موفقیت در پیشبرد و تحقق قطارشهری را در گرو متمرکز کردن اختیارات دانست و گفت: در این زمینه، سازمان اقتصادی شهرداری متولی اوراق مشارکت شده و این ظرفیت را دارد که با بانکها وارد مذاکره شود.

در پایان مهندس صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از روند کارهایی که نیز این سازمان در جهت پیشرفت انجام داده و نیز با کمک گرفتن از تجربیات دیگر قطار شهری ها برای بهبودهرچه زودتر و به بهره برداری رسیدن قطار شهری کرج بیاناتی داشتند و ابراز خرسندی کردند که با این اقدامات بتوانند همانند کلانشهر مشهد کلانشهر کرج نیز به پیشرفت های بیشتر برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

سی و سومین جلسه کارگروه فنی و اجرایی پروژه خط ۲ سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج

به گزارش روابط عمومی و امور بین لملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

سی و سومین جلسه کارگروه فنی و اجرایی پروژه خط ۲ متروی کرج صبح روز سه شنبه سیزدهم شهریورماه برگزار گردید. در این جلسه که در محل سالن جلسات کارگاه مرکزی پروژه برگزار گردید، آقایان خلیلی اردکانی، احد رسولی اعضای شورای اسلامی شهر کرج، علی اصغر صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی و سایر مدیران و کارشناسان کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه حضور داشتند.

اهم مباحث مرتبط با پروژه در جلسه به شرح ذیل مطرح و مصوب گردید:

  • پیمانکار در گزارشی، مجموعه اقدامات انجام طی ۲ هفته اخیر را ارائه و درصد پیشرفت کار در جبهه های مختلف کاری به حضار گزارش گردید. ماشین­ آلات مستقر و فعال در پروژه ۴۶۷ دستگاه بوده و تعداد ۵۴۴ نفر نیروی انسانی در بخش­های مختلف مهندسی، مدیریتی، پشتیبانی و کارگری در سیستم پیمانکار مشغول به کار می­باشند.

در صورت تزریق به موقع منابع مالی ظرف ۴ هفته آینده، ۴ ایستگاه دیگر نیز به مجموع ۷ ایستگاه فعال پروژه اضافه خواهد شد. پیمانکار در این گزارش درخواست تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضعیت استملاک اراضی مورد نیاز در ساخت پروژه را نمود که مقرر گردید این امر در جلسه آتی کارگروه با حضور مدیر کل املاک شهرداری کرج مطرح و پیگیری گردد.

  • درخصوص نهایی سازی مباحث مربوط به طراحی­های پروژه مقرر گردید در بخش­های ساختمانی، مطالعات انجام شده در هر بخش طی یک پروسه ۳ ماهه و در بخش تجهیزاتی طی یک زمانبندی ۹ ماهه تا مرحله تهیه اسناد مناقصه و خرید تجهیزات توسط پیمانکار انجام و به تائید مشاورکارفرما برسد.
  • در جلسه اعلام گردید پیمانکار نسبت به برگزاری مناقصه و واگذاری اجرای ایستگاه­های شهید سلطانی امام حسین، فردوسی و هفت تیر با دعوت از شرکت­های صاحب صلاحیت که به تائید مشاورکارفرما رسیده­ اند اقدام نموده است و فرآیند تجهیز کارگاه و شروع کار در دست اقدام می­باشد. این ایستگاه­ها براساس سناریوهای از پیش تعیین شده راه­اندازی در اولویت قرار گرفته­ اند.
  • مقرر گردید به منظور طراحی فضای بیرونی ایستگاه­ها در سطح شهر با دعوت عمومی نسبت به برگزاری مسابقه اقدام گردد. به این منظور هیات داوری متشکل از متخصصین امر توسط مشاورکارفرما و با راهبری آقای دکتر رسولی عضو شورای شهر تشکیل گردد.
  • مقرر گردید با توجه به شروع عملیات اجرایی تکمیلی ساختمان مرکز فرمان، در جلسه آتی کارگروه، گزارشی از روند اجرا توسط پیمانکار پروژه ارائه گردد.