جلسه هماهنگی مشاورین حمل و نقل ریلی سازمان پیرامون بازنگری در مطالعات خطوط ریلی و قطار شهری کرج در محل دفتر رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج

در جلسه هماهنگی مشاورین حمل و نقل ریلی مطرح گردید: لزوم بهینه‌سازی خطوط ریلی و قطار شهری کرج

صبح پنجشنبه به دعوت علی اصغر صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، نشست مشترکی با حضور شرکت‌های مهندسین مشاور همکار سازمان پیرامون بازنگری در مطالعات خطوط ریلی و قطار شهری کرج در محل دفتر رئیس سازمان برگزار گردید.

در این جلسه، صلواتی با اعلام این مطلب که مطالعات خطوط ۶ گانه قطار شهری براساس اطلاعات کامل جمعیتی نبوده است گفت: از ابتدای استقرار شورای پنجم و حضور مدیریت جدید در سازمان، توجه ویژه‌ای به مجامع حمل و نقل شهر و ارائه اطلاعات صحیح به مشاورین خطوط ریلی شد و در این راستا مطالعاتی تحت عنوان ” اتصال خط ۲ کرج به ۶ تهران”، ” بازنگری در کل خطوط ۶ گانه ” و ” مهندسی ارزش در اجرای خط ۲″ کلید خورد که به نتایج قابل توجهی نیز رسیده است.

وی افزود: براساس این اطلاعات، بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاه‌ها توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند و می‌توان مسیرهای بهینه‌تری برای کرج درنظر گرفته شود که بیشترین جابه‌جایی مسافر را تا حدود ۳۰ هزار مسافر در ساعت داشته باشد.

در ادامه این جلسه  مدیران پروژه‌های مطالعاتی، گزارش عملکرد خود را ارائه و هم‌اندیشی لازم صورت گرفت.

لازم به ذکر است، در این جلسه مدیران شرکت‌های پردیسان سازه، مشاور کارفرمای خط ۲، رهپویان و سازیان، مشاور خط ۵، رهیافت مشاور بازنگری خطوط حضور داشتند.

 

         

پیام در گذشت همکار عزیزمان احمدسبزی فرمانده پایگاه بسیج الغدیر و مسئول حفاظت فیزیکی سازمان حمل نقل ریلی شهرداری کرج

اِنّا للّه وَ اِنّا اِلَيْهِ راجِعوُن

با نهايت تأسف و تأثر درگذشت ناگهاني همكار عزيزمان آقای احمد سبزی  فرمانده پایگاه بسیج الغدیر و مسئول حفاظت فیزیکی سازمان حمل نقل ریلی شهرداری کرج را به كليه همكاران  و همشهريان گرامي به ويژه خانواده محترم آن مرحوم تسليت عرض مي نمائيم.

هرچند كه تاب فراق و هجران سخت و دشوار است، ليكن تقدير الهي را جز صبر و بردباري چاره اي نيست.

از خدواند بزرگ براي آن سفر كرده غفران واسعه الهي و براي كليه بازماندگان محترم صبري جميل و اجري جزيل را مسئلت مي داريم.

روحش شاد یادش گرامی

در ادامه گزارش تصویری از تشییع آن مرحوم و مراسم ختم در مسجد امام جعفرصاادق (ع) و حسینیه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی موانع و مشکلات پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

جلسه ای در سازمان بورس تهران جهت بررسی موانع و مشکلات پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه برگزار گردید.

این جلسه با حضور دکتر محمدی رئیس سازمان بورس تهران به همراه معاونین ، دکتر کلیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، دکتر کمالی زاده شهردار کلانشهر کرج ، خلیلی اردکانی عضو شورای اسلامی شهر کرج و مهندس صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج همراه بود.

در این جلسه پیرامون موانع پذیرش اوراق مشارکت در بازارهای ثانویه بحث و تبادل نظرهای خوبی در بین حاضرین صورت گرفت تا بتوان با همکاری و هماهنگی های لازم موانع و مشکلات را برطرف نمود و اوراق  مشارکت منتشره در بازارهای اولیه به منظور پیشرفت پروژه بزرگ قطار شهری کرج  سریعتر به مجوز فروش را در بازارهای ثانویه را اخذ کرده و اعتبار مورد نظر جذب پروژه گردد  تا این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد.

 

    

پیشرفت پروژه قطار شهری کرج چقدر بوده است؟

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

علی اصغر صلواتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به عملکرد شوراهای قبلی در تکمیل پروژه قطار شهری به عنوان مهمترین پروژه کلانشهر کرج،اظهار کرد: تا قبل از روی کارآمدن شورای پنجم، پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۱.۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت شورای پنجم تا کنون پیشرفت فیزیکی فاز یک به ۳۷.۴ رسیده که در بازه زمانی کمتر از دو سال امیدوار کننده است.

وی با اشاره به مهمترین فاز این پروژه توضیح داد: فاز یک پروژه قطار شهری کرج به طول ۱۵ کیلومتر، ۱۴ ایستگاه دارد که از میدان دانشگاه خوارزمی آغاز و تا میدان شهید سلطانی ادامه دارد.

وی ابراز کرد: از آغاز شورای پنجم تا کنون، حدود ۱۹۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده که ۹۳ میلیارد تومان آن به پیمانکارپرداخت شده است.

این مسئول با ابراز رضایت از سرعت تکمیل متروی کرج خاطر نشان کرد: اگر طی بیش از یک دهه گذشته پروژه قطار شهری با سرعت یک سال و نیم اخیر تکمیل می‌شد، سالها از افتتاح این پروژه گذشته بود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای بخشی از این پروژه گفت: برای راه اندازی یک سوم این پروژه (مابین ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی)، به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

صلواتی اضافه کرد: پیش بینی این است طی و سال آینده این اعتبار از طریق اوراق مشارکت، تهاتر و اعتبارات دولتی و منابع شهرداری تامین شود.

وی توضیح داد: اگر روند تکمیل قطار شهری با همین سرعت پیش برود، تا پایان شورای پنجم ایستگاههای ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی با دو رام قطار به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از اولویت اول تا پایان ۹۹ دور از ذهن نیست

در کارگروه فنی و اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج مطرح شد

پنجاهمین کارگروه فنی اجرایی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، با حضور دکتر رسولی، عضو شورای شهر، مهندس علی اصغر صلواتی، ریاست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، مهندس محسنی، مدیر پروژه در شرکت مشاور (پردیسان سازه)، مهندس رستمی، مدیر پروژه در شرکت پیمانکار طرح و ساخت ( سابیر ) و سایر اعضای کارگروه، در محل کارگاه مرکزی پروژه برگزار شد.

در این جلسه با توجه به گزارش و توضیحات ارایه شده توسط پیمانکار و مشاور کارفرما در خصوص دستور کارهای اعلامی، تبادل نظر لازم صورت پذیرفت و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه به اطلاع اعضای کارگروه رسید.

صلواتی، رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، اظهار داشت : پیگیری های متعددی به منظور تحقق انتشار اوراق مشارکت ۲۵۰ میلیاردی توسط مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی و شخص شهردار در بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است. امید می رود با تزریق این مبلغ، به پیشرفت قابل قبولی برسیم تا بتوانیم به بهره برداری نزدیکتر شویم.

دکتر رسولی عضو ناظر شورای شهر در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج افزود : ضروری است برگزاری کارگروه های تامین منابع مالی پروژه در دستور کار ارکان شهری قرار بگیرد تا فرایند اجرایی پروژه دچار توقف نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با حضور قائم مقام بانک مرکزی مشکلات انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت

جلسه ای با حضور دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی ایران در راستای بیان و رفع مشکلات انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداری های کشور در محل سالن جلسات بانک مرکزی برگزار گردید.

این جلسه با حضور مدیران بانک مرکزی ، مدیران ارشد سازمان دهیاری ها و شهرداری ها ، شهردار های کلانشهرها و مدیران قطار شهری های کشور همراه بود.

موضوعات بیان شده در جلسه ایجاد راهکار های مناسب جهت تعیین نرخ سود مناسب ، جذب شرکت های سرمایه گذار و بدهی شهرداری ها به بانک ها بود.

دکتر کمیجانی با بیان این که بانک مرکزی تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا با ارائه راهکار های درست موانع و مشکلات انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداری ها بر طرف شود تا بتوان کار های عمرانی کلانشهر ها بخصوص در موضوع قطار شهری ها سرعت بیشتری بگیرند. 

در این جلسه نیز مهندس کمالی زاده شهردار کرج و مهندس صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج نیز به بیان مشکلات انتشار و فروش اوراق در کلانشهر کرج پرداختند و تقاضای همکاری بیشتر مسئولین در هموار کردن این مسئله مهم در تامین اعتبار پروژه های بزرگ را داشتند تا بتوانند قطار شهری کرج بزرگترین پروژه عمرانی استان البرز را با سرعت بییشتری پیش ببرند. 

 

 

 

 

 

جلسه شورای معاونین با حضور شهردارکرج در سازمان حمل و نقل ریلی برگزار شد

دومین جلسه شورای معاونین شهرداری کرج در سال ۹۸ با حضور شهردار کرج در سازمان حمل و نقل ریلی برگزار گردید.

این جلسه با بیان برنامه ها و مشکلات معاونت ها آغاز شد.

در ادامه نیز مهندس صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی به حاضرین جلسه از روند پیشرفت پروژه در سال ۹۷ و برنامه ریزی های انجام گرفته درسال آتی جهت پیشرفت سریعتر پروژه خط ۲ به منظور کمک معاونین شهردار در این راستا گزارشی ارائه نمود.

مهندس صلواتی نیز بیان کردند: با تلاش شهرداری کرج و حمایت شورای شهر تا یک ماه آینده ۲۵۰ میلیارد تومان ( فروش اوراقمشارک ) به پروژه خط ۲ تزریق خواد شد.

در پایان جلسه علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج پروژه قطار شهری را با اهمیت دانست و از معاونین در جهت بهبود پیشرفت پروژه تقاضای همکاری و هم فکری داشت تا بتوان این پروژه اولویت دار در شورای پنجم را به سرانجام رساند.

 

           

بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز از پروژه خط ۲ قطار شهری کرج

در بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز مطح شد:

تلاش بی وقفه ارکان پروژه جهت تحقق اهداف اولویت اول بهره برداری

صبح دوشنبه نهم اردیبهشت ماه ۹۸، اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز، از پروژه خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی نمایندگان سازمان قطار شهری، مشاور کارفرما و نمایندگان پیمانکار طرح و ساخت ( شرکت سابیر ) همراه بود، بخش های مختلف خط ۲ قطار شهری کرج و ساختمان کنترل فرمان، میزان پیشرفت پروژه، گستردگی عملیات اجرایی و توان مهندسان داخلی در اجرای پروژه مورد توجه اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز قرار گرفت.

حجم عملیات مهندسی و اجرایی صورت گرفته در پروژه خط ۲ قطار شهری کرج و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، از مهمترین نکاتی بود که در بازدید اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز مورد توجه قرار گرفت و در این خصوص با طرح پرسش های خود، با مدیران جبهه های مختلف کاری پروژه به گفتگو پرداختند.

مهندس محسنی، مدیر پروژه در مشاور کارفرما، مهندس نوروزی از مدیران پروژه در شرکت سابیر بازدید کنندگان را همراهی کرده و به سولات آنها پاسخ گفتند.

           

برگزاری همایش پیاده روی توسط بسیج سازمان حمل و نقل ریلی به مناسبت اعیاد شعبانیه

به گزارش روابط عمومی پایگاه بسیج الغدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

پايگاه بسيج الغدير با هماهنگي واحدهاي مختلف سازمان همايش پياده روي را در منطقه تفرجگاهي باغستان برگزار نمود.

 ضمنا در پايان اين همايش پياده روي بسيجيان شركت كننده سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با برپايي مراسم زيارت عاشورا به مناسبت اعیاد شعبانیه كه در قالب هيات منتظران حضرت مهدي(عج) بود، برای تعجیل در فرج آن امام مهربان دعا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

بررسی گزینه های احداث ساختمان دپو و پایانه خط ۲ قطار شهری کرج

گزینه های محل احداث پایانه قطار شهری کرج در بازدید صبح چهارشنبه بیست و هشتم فروردین ماه نود و هشت، با حضور اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج، معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیران سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و مدیران و کارشناسان پروژه مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
با توجه به حساسیت و پیچیدگی عملیات احداث ساختمان دپو و پایانه، از نزدیک گزینه های پیشنهادی ، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

هر سیستم ریلی به اختصاص فضایی خاص برای اسکان قطارها و تعمیر و نگهداری آنها نیازمند می باشد. این فضا در صنعت ریلی به دپو معروف است. دپوهای مترویی عمدتاً متشکل از این فضاها می باشند : پارکینگ، فضای تعمیرات سبک، سالن تعمیرات سنگین، دیزل شاپ، سالن تراش چرخ، سالن شستشوی اتوماتیک قطار، سالن تعمیرات تجهیزات ثابت، سالن رنگ، خط تست، مرکز فرمانِ دپو و برج کنترل،ساختمانهای اداری.
احداث دپو در پروژه های قطار شهری، از مهمترین بخش های عملیات اجرایی می باشد. مکان یابی مناسب جهت احداث دپو، در فضاهای شهری، معمولا با مشکلات فراوانی همرا است. به همین سبب، مدیران مربوطه، پس از بررسی های دقیق و کارشناسی، گزینه هایی را در نظر گرفته اند که به زودی در خصوص تعیین محل نهایی احداث دپوی خط ۲ قطار شهری کرج، تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.