استاندار البرز: متروی کرج آبروی البرز است/بهره برداری از پروژه قطار شهری کرج در دستور کار است/ پیگیر تعیین تکلیف دپوی مترو هستم

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی شهردرای کرج: استاندار البرز مجتبی عبدالهی به همراه قاسم پور رئیس شورای اسلامی شهر، اسدیان رئیس مرکز پژوهش ها شورا و غفاری سرپرست شهرداری کرج روز یکشنبه (۱۳ شهریور) از روند پیشرفت خط ۲ قطار شهری این کلانشهر بازدید کرد.

مسئولین حاضر در این بازدید از ایستگاه چهارراه طالقانی، شفت ورود ناوگان، ایستگاه های میدان شهید آجرلو، سه راه رجایی شهر، دهقان ویلا، میانجاده و ایستگاه نسبتا آماده 45متری گلشهر بازدید و بررسی میدانی بعمل آوردند و سپس در جلسه ای ویژه برنامه ها و موانع پیشرفت پروژه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

استاندار البرز در این بازدید با قدردانی از تلاش ارکان پروژه خط2، شورا و شهرداری، بر استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره برداری از پروژه قطار شهری تاکید کرد. 

ایشان حضور مدیران متخصص در قطار شهری را باعث پیشرفت خوب این پروژه دانست و بیان داشتند: مترو آبروی استان است و باید با استفاده از همه توان و ظرفیت‌ها در جهت تکمیل و بهره برداری از این پروژه قدم برداشت.

مجتبی عبدالهی با بیان اینکه مترو و کنارگذر شهید سلیمانی دو پروژه مهم استان به شمار می روند، اظهار کرد: با بازدیدهای هفتگی روند پیشرفت این دو پروژه مهم بررسی و مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه قطار شهری باید در این دوره شورا (شورای ششم) به بهره برداری برسد و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

این مسئول توضیح داد:  حرکت بر مبنای برنامه زمان بندی شده می‌تواند سرعت پیشرفت پروژه را افزایش دهد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به محل دپو قطار شهری کرج در زمین دانشگاه خوارزمی، گفت: احداث محل دپو در زیرِ زمین بسیار هزینه بر و زمان بر است و می تواند کار بهره برداری از پروژه را چندسال به عقب اندازد و محل دپو قطار شهری باید بر روی زمین دنبال شود که این موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

به گفته وی احداث هر یک کیلومتر قطار شهری قریب به 1500 میلیارد تومان اعتبار می خواهد که این موضوع برای شهری مثل کرج و درآمدهای آن، محدودیت هایی را ایجاد کرده است که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از طریق یکسری پروژه های اقتصادی منابع مورد نیاز مالی آن تامین می شود.

در ادامه جلسه قاسم پور رئیس شورای شهرکرج بیان داشت: شورای اسلامی شهر با ایجاد کارگروه راهبردی و استفاده از کارشناسان برجسته پیشکسوت به جدیت پیگیر رفع موانع و مشکلات پروژه خط 2 است و با استفاده از تمام ظرفیت ها به دنبال تعمیرات و انتقال رام قطار های شهر برای راه اندازی پروژه می باشیم.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.