Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

کارنامه سازمان


اواخر سال ۱۳۸۰ :
– تأسيس سازمان
– شروع فعال نمودن عمليات متوقف خط سريع السير كرج ـ مهرشهر
– کسب و جذب اعتبارات – تصويب و ابلاغ اساسنامه


سال ۱۳۸۱ :

– تدوین شرح خدمات مطالعات ریلی و کسب مجوز کمیسیون ۳۲۰۰
– شروع مطالعات ريلي كرج وحومه خط ۲
– پيگيري عمليات اجرايي مسير سريع السير كرج ـگلشهرباهمکاري کامل شرکت مترو تهران


سال ۱۳۸۲ :

– ادامه مطالعات ريلي کرج
– عمليات اجرايي خط ۱ از کرج تا گلشهر با همکاري کامل شرکت متروي تهران
– جذب مبلغ ۲۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
– کسب مصوبات شوراي ترافيک شهرستان، استان وکميته شوراي ترافيک شهرهاي کشور
– کسب مصوبه چهل و هشتمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۱/۷/۸۲ (انديشه-کرج-دانشگاه تربيت معلم)


سال ۱۳۸۳ :

– نهايي نمودن مطالعات وانجام طراحي هاي خط ۲( ملارد – کرج کمالشهر)
– آغاز بهره برداري از خط سريع السير كرج ـ گلشهر( اسفند ۱۳۸۳)
– جذب مبلغ ۲۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
– کسب مصوبه پنجاه و پنجمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۲۰/۱۰/۸۳در رابطه با خط ۲ (کمالشهر-کرج-سه راه انديشه)

سال ۱۳۸۴ :
– ادامه مطالعات و انجام طراحي اوليه خط ۲
– تنظيم اوراق و برگزاري مناقصه طرح و ساخت خط ۲(اولين مناقصهEPC قطارشهــري درکشور)
– انتخاب پيمانكار طرح و ساخت خط ۲ (شركت سابير)
– تجهيز چند کارگاه تونل در خط ۲ با بهره گيري از اراضي شهرداري و دولتي
– تحويل زمين ايستگاه محمد شهر- ماهدشت درخط سريع السير(خط۱) بامصوبه هيات دولت
– برگزاري مناقصات مربوط به خط ۲(پيمانکاران داراي صلاحيت)
– تامين بودجه و شروع عمليات استملاک مسیر خط ۱ از ایستگاه گلشهر تا پایانه مهرشهر
– جذب مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
– کسب مصــوبه شصــت و دومین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشـــور مورخ ۲/۱۲/۸۴ در رابطه با خط ۲ (ملارد-کرج-کمالشهر)


سال ۱۳۸۵ :

– برگزاري مناقصات مربوط به خط ۲(پيمانکاران داراي صلاحيت)
– شروع عمليات اجرايي تونل ،ايستگاه ها و ساختمانهاي جانبي
– افتتاح و بهره برداري ايستـــگاه اتمسفر(گرمدره سابق) در تـــاريخ ۲۲ آبان ۱۳۸۵ بــا حضور مسؤولان محترم استان ، شهركرج و شهردار محترم تهران
– پيگيري مصوبات اعتباري و سعي در فعال نمودن پيمــانكار طــرح وســـاخت خـــط۲
– برگزاری شورای اقتصاد مورخ ۵/۱۲/۸۵ به ریاست آقای دکتر احمدی نژاد رئيس محترم جمهور و ابلاغ آن در ۲۲/۱۲/۸۵ (مبلغ ۶۹۲ میلیون دلار اعتبار فاینانس جهت احداث خط ۲ قطار شهری کرج و حومه) (بدون ضرایب و واگن)
– هماهنگی در بهره برداری از ایستگاه وردآورد
– جذب مبلغ ۵/۹۸ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت


سال ۱۳۸۶ :

– ادامه عملیات حفاری در قطعات ۱ و ۲ تونل خط۲
– تحویل زمین مرکز فرمان و ایستگاه امام حسین(ع) بــه پیمانکار طرح و ساخت به منظور استقرار، تجهيزكارگاه و راه اندازی دفتر پیمانکار طرح و ساخت و شروع عمليات اجرايي در كارگاه هاي امام حسين(ع)، يوشي نژاد، رمپ شــورا، دانشـــگاه تربيت معلم و مركز فرمان
– برنامه ریزی در راستای احاله قراردادهای قطعات ۱ و ۲ و سایر قرارداد مطالعات انجام یافته به پیمانکار طرح و ساخت (سابير) به منظور شروع مطالعات تکمیلی و طراحی خط ۲
– پرداخت بخشی از پیش پرداخت به پیمانکار طرح و ساخت (سابير)
– كسب مصوبه هيات وي‍ژه رئيس جمهور و تبصره ۱۳ در رابطه با ادامه مسير تا ملارد
– پيگيري و هماهنگي در ايجاد مجتمع هاي ايستگاهي و تعامل خطوط مصوب قطار شهري با طرح تفصيلي شهر
– پیگیری در خصوص تاسیس دانشکده متروی کرج
– اخذ گواهي مسدودي ارزي به منظور تامين اعتبار فاينانس پروژه از بانك مركزي
– بلوكه شدن ۱۴۵ ميليون دلار در بانك مركزي از محل صندوق ذخيره ارزي
– کسب مصوبه هفتادمین جلسه شورایعالی هــماهنگی ترافیک شهــرهای کشــور مـــورخ ۲۲/۱۲/۸۶براي ۴خـــط جـدید جمعا بطول ۳/۵۳ کيلومتر کـه ۳/۱۴ کیلومتر آن بصورت قطار هوایی و مابقی زیرزمینی می باشد.
– اخذ موافقت وزارت امور اقتصاد و دارایی در تضمین کامل تسهیلات فاینانس طرح قطار شهری کرج
– زيباسازي ميدان آيت ا… طالقاني
– اخذ مصوبه افزایش بودجه تا سقف ۱۲۰۰ میلیارد ریال دولت و ۱۲۰۰ میلیارد ریال شهر
– همكاري در امور حوادث غيرمترقبه منطقه، انتخابات مجلس شوراي اسلامي و …
– ادامه عملیات ساخت ایستگاه محمد شهرـ ماهدشت در خط ۱
– جذب مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت جهت خط ۲
– جذب مبلغ ۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت جهت مطالعات قطار هوایی(خط۳)


سال ۱۳۸۷ :

– ادامه عملیات حفاری و تحکیم در تونل اصلی خط۲
– عقد قرارداد مطالعه خط هوایی با دانشگاه امیرکبیر و پرداخت ۲۰% پیش پرداخت و شروع مطالعات
– ادامه عملیات احداث ساختمان اداری
– ادامه عملیات احداث مرکز فرمان
– گشـــایش کارگاه های جدیـــد ملارد(ایستگاه، پارکـینگ، ترمینال، پایانه)- دانشکده کشاورزی- رمپ کارگاه کمالشهر-پایانه و تعمیرگاه مهرشهر-پارک بوستان جهان
– همكاري در امور حوادث غيرمترقبه منطقه
– ادامه عملیات ساخت و آغاز نازك كاري ایستگاه محمد شهرـ ماهدشت در خط ۱
– آغاز عملیات اجرایی در منطقه کمالشهر و ملارد( خط ۲)
– آغاز مطالعات محمدشهر- ماهدشت- مشکین شهر- صفادشت- اشتهارد
– اخــذ تــمدید گواهي مسدودي ارزي
– انتخاب شرکت هگزا به عنوان مشاور کارفرما و نقل و انتقالات از مدیر طرح به مشــــاور کارفرما با توجه به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
– اقدامات لازم جهت خریداری انشعابات و تاسیسات در خط۲
– پیگیری های مربوط به تامین مالی خارجی فاینانس
– پیگیری ایجاد سیستم حمل ونقل ریلی بین کرج – اشتهارد
– مذاکرات نهایی جهت تبادل تفاهم نامه با دانشگاه علم و صنعت جهت راه اندازی دانشکده مترو کرج بمنظور تربیت و آموزش نیروهای مورد نیاز در رشته هـای بــرق و الکتـرونیک، مکانیک، مخابرات و علامت دهی ، سازه های زیرزمینی ، ابنیه و…در کشور و تحويل ساختمان جهت دفتر دانشكده
– ابلاغ قرارداد مطالعات تکمیلی وطراحی فاز یک مسیرایستگاه کرج تا باغستان (قطارهوایی) به دانشگاه امیرکبیر با مدیریت مستقیم ریاست محترم دانشگاه و بـا همکاری و هماهنگی معاونت محترم عمرانی وزارت کشور و شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ريلي كشور
– پیگیری درخواست و توافقات اولیه توسعه اراضی ایــستگاه محمدشهر- ماهدشت و اراضی مورد نیاز در خط ۲
– تحویل زمین مربوط به احداث ایستگاهC به شرکت سابیر در ضلع جنوب شرقی دانشــگاه تربیت معلم و زمين تولید مصالح درضلع شرقی میدان شهید سلطانی به شرکت سابیر
– برگزاری مناقصه و انتخاب مدیران طرح خطوط ۶و۳
– تجهیز کارگاه رمپ۹ (کمالشهر) و زمین های تحویلی جهت ایستگاههایI,H,G
– انجام اقدامات لازم جهت شروع حفاری ایستگاه C
– اخذ مجوز صادره از شورای اسلامی شهر کرج در خصوص مشارکت در پروژه های مجتمع ایستگاهی سازمان از طریق مشارکت بخش دولتی (ماده ۱۹)
– برگزاري جلسات متعدد با برق منطقه ای در مورد امکان بهره برداری از پست های KW20 بدون قطعی
– اخــذ دستورات ریاست محترم جمهور و پيگيري آنها در رابطه با:
۱) مشکلات خط ۲ بخصوص فــاینانس
۲) تاسیس دانشکــده مترو در کرج
۳) پیگیری جهت در اختـیار گزاردن ۲۵ هکتار اراضی به سازمان در منطقه كمالشهر
– ادامه فعالیت اجرایی چهار ورودی به تونل و اتصال تونل های حفــاری شده به یـــکدیگر و تحکیم آن جمعا به طول حدود ۵ کیلومتر در غرب مسیر
– مجوز شورای اقتصاد در خصوص مبلغ ۶۹۲ میلیون دلاراعتبار فاینانس احداث خط ۲ قطار شهری کرج و حومه (بدون ضرایب و واگن)
– همكاري با شركت مادر تخصصي حمل و نقل ريلي كشور جهت برنامه ريزي برگزاري مناقصه خريد واگن خط ۲
– پیگیری های مربوط به استفاده از صندوق ذخیره ارزی با توجه به ماده واحد قانون بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور
– پیگیری جهت تامین خریدهای خارجی(ارزی) از محل ۱۵% پیش پرداخت فاینانس (۱۴۵ میلیون دلار بلوکه شده)
– پیگیری جهت تعیین بانک عامل در تسهیلات مالی خارجی
حفاری و تحکیم تونل جمعا به طول حدود ۵ کیلومتر


سال ۱۳۸۸ :

– برگزاری مناقصه واگن با همکاری شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور در ابتدای سال و انتخاب شرکت ایریکو بعنوان پیمانکار
– پيگيري بهره گيري از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي كشور
– زمین ایستگاه محمدشهر-ماهدشت اضافه گردید
– اخذ موافقت اصولی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فن آوری در خصوص تاسیس دانشکده مترو
– کسب مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مورخ ۱/۴/۸۸ در خصوص ادامه خط ۲ به کمالشهر به طول ۲/۳ کیلومتر از ایستگاه پیشاهنگی تا میدان شهید بهشتی کمال شهر و همچنین ادامه خط مذکور از ایستگاه سه راه فردیس تا چهارراه ملارد به طول ۵/۳ کیلومتر و تملک اراضی جهت ایستگاه در شهر کمال شهر و ملارد
– انجام مناقصات و خرید ریل و ریل سوم خط ۲
– انجام مناقصات و خرید کابل و تابلوی برق فشار قوی خط ۲
– تکمیل و آماده سازی ایستگاه محمدشهر تا فاز بهره برداری
– انتخاب پیمانکار و مشاوران زیرگذر ایستگاه محمدشهر:
مشاور : سازیان
مشاور همکار : پاسار
پیمانکار: سامان بیس
شروع عمليات اجرايي در زيرگذر محمدشهر


سال ۱۳۸۹

– افتتاح ايستگاه كرج- محمدشهر- ماهدشت( موسسه اصلاح بذر و نهال)
– افتتاح تقاطع غير همسطح محمدشهر‌(زيرگذر) با حضور وزير محترم كشور و مديران ارشد استان تهران و استان البرز
– ادامه مطالعات خطوط ۵،۴،۳ و ۶
– ادامه حفاري خط ۲ قطارشهري كرج و حومه
– تخصص اعتبارات عمراني سال ۱۳۸۹ به مبلغ ۲۹۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال
– اخذ گواهي تمديد مسدودي ارزي
– اخذ تمديدي مصوبه شوراي اقتصاد
– اخذ موافقت و نامه پذيرش اوليه عامليت بانك تجارت


چهل و هشتمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۱/۷/۸۲

خط یک از گزینه شماره یک پروژه قطار شهری کرج از میدان دانشگاه تا سه راه اندیشه مجموعا به طول۸/۲۴ کیلومتر مورد تصویب قرار گرفت.
اولویت اجرائی پروژه از میدان دانشگاه تا ایستگاه قطار سریع السیر تهران – کرج مورد تصویب واقع شد و مقرر گردید شهرداری کرج نسبت به تهیه نقشه های اجرائی اقدام نماید.


پنجاه و پنجمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ ۲۰/۱۰/۸۳٫

عملیات اجرائی از محل دپو و میدان دانشگاه تا چهارراه طالقانی به صورت زیرزمین کم عمق و بدون دستگاه حفار انجام می شود.
محل دپوی مورد نیاز از میدان دانشگاه به سمت شمال غربی و به سوی کمال شهر منتقل و در این فاصله دو ایستگاه دیگر ایجاد شود.
مسیر واقع در چهارراه طالقانی تا میدان امام حسین و مسیر جایگزین پیشنهادی مجددا توسط کار گروهی متشکل از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دبیر شورای عالی ظرف مدت یک هفته مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه از طریق دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شورای عالی جهت اجرا ابلاغ گردد.
مطالعات قسمت دوم خط که در اولویت اجرا نمی باشد از میدان شهید سلطانی تا جاده ملارد، سه راه اندیشه انجام شود.


شصت و دومین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ۲/۱۲/۸۴

اولویت اجرایی کل مسیر خط مصوب قطار شهری کرج و حومه و مصوبات چهل و هشتمین و پنجاه و پنجمین جلسات شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از کمال شهر تا سه راه اندیشه و خطوط رابط دپو و پارکینگ مربوطه بصورت زیرزمینی کم عمق و همزمان بدون استفاده از دستگاه حفار، منطبق با مطالعات حمل و نقل ریلی شهر کرج و حومه مورد تصویب قرار گرفت.


هفتادمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، خطوط ۵،۴،۳ و ۶، مورخ ۲۲/۱۲/۸۶

چهار کریدور جمعا بطول ۳/۵۳ کیلومتر در چهارچوب طرح تفصیلی شهر کرج به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:
۱- کریدور اول، از ایستگاه مترو شهید سلطانی تا باغستان با عبور از مسیر ایستگاه شهید سلطانی- بلوار موذن – تقاطع باغستان و شهید موذن بطول ۳/۱۴ کیلومتر با استفاده از سیستم قطار هوایی(مونوریل)
۲- کریدور دوم، از میدان باغستان تا فرودگاه پیام به طول ۱۸ کیلومتر بصورت زیرزمینی
۳- کریدور سوم، از بلوار آزادی تقاطع شهید موذن تا محمدشهر بطول ۱۲ کیلومتر بصورت زیرزمینی بعلاوه طول آنتن
۴- کریدور چهارم، از بلوار تربیت به سمت میدان شهید سلطانی بطول ۹ کیلومتر بصورت زیرزمینی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.