نشست تخصصی خبری با موضوع حمل و نقل و ترافیک با حضور مهندس ارتقایی معاون عمرانی استاندار و مهندس همتی رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان

مهندس علی اصغر همتی رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج در نشست خبری تخصصی با موضوع حمل ونقل و ترافیک در استانداری البرز بیان داشتند:

اکنون که دو سال از خلع ید پیمانکارخط2قطار شهری کرج ( شرکت سابیر) توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج میگذرد از قطعیت یافتن این خلع ید و ضرورت تسریع هرچه سریع تر تحویل کارگاه ها با هدف واگذاری به پیمانکار جایگزین به مدیریت شهری تاکید نمود.

مهندس همتی: در نامه ای که به تازگی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده ، فسخ قرارداد حتمی شده و مصوبات خوبی در این زمینه از هیئت مدیره گرفته شده و نامه نگاری شده که از طریق دادستانی تحویل کارگاه ها دنبال شود.

مهندس همتی در ادامه افزود: شرکت سابیر پیمانکار سابق در این مدت در خصوص فسخ قرارداد بی اعتنا بوده و همواره این امر را بی اثر جلوه می داد، ولی بر خلاف این رفتار، فسخ تایید شده و اعمال می شود.

مهندس همتی خاطرنشان کرد: 186 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به البرز برای قطار شهری در سال های 95 و 96 مصوب شد، ولی به دلیل مشکلات کنونی همچنان محقق نشده تا تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه از توقف پروژه قطار شهری کرج بسیار متاسف هستیم، گفت پیمانکار در این خصوص با کارشکنی هایی که انجام داده مانع پیشرفت طرح شده است.

مهندس همتی: با بیان اینکه قرارداد قطار شهری کرج در سال 85 منعقد شده و تامین مالی پروژه 50 درصد از سوی شهرداری و 50درصد از محل اعتبارات دولتی است.

در همان سالها ادعای نداشتن صرفه اقتصادی پروژه از سوی سابیر مطرح میشود، در سال 90 دستور فسخ قرارداد پیمانکاری سابیر صادر ولی اجرایی نمی شود.

تا پایان سال 92 باید 15 کیلومتر از پروژه قطار شهری تکمیل می شد ولی اکنون طبق زمان بندی اقدام نشده و اواسط سال 91 موضوع افزایش قیمت ها، سابیر مجدد ادعای عدم صرفه مالی را اعلام میکند که میتواند دلیلی برای توقف کار باشد.

رئیس سازمان در پایان افزود که طرح برای اصلاح قیمت به شورای عالی فنی کشور ارجاع شد که موضوع توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و برای اصلاح قیمت تامین منابع را تشخیص دادند تا مقدار نیاز مالی برای این 15 کیلومتر، به میزان هزارو 650 میلیارد تومان مصوبه اخذ شد که از زمینهای شهرداری محقق شود .

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
1 پاسخ
  1. cheap cialis online میگه:

    Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I may come back once again since I saved as a favorite it.
    Money and freedom is the best way to change, may you
    be rich and continue to help others.

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هشت =